Libertate, dreptate şi solidaritate prin responsabilitate, credinţă şi democraţie într-o Românie modernă, prosperă şi fericită.

Colecta Alianta Romania Dreapta pentru campanie

October 9, 2012pnt

EuroAgitaţie pe scena politică, partidele dau din colţ în colţ pentru a-şi completa colegiile cu candidaţii pentru parlamentare. Urmează apoi etapa strategiilor şi după bugete, a angajărilor de consultanţi politici, în speranţa că le vor creşte şansele electorale. Prima problemă, piaţa de consultanţă politică este abia la început în România, oferta fiind destul de mică. Apoi, bugetele nu foarte mari ale partidelor atrag destul de greu nume serioase de pe piaţa internaţională. În fine, o altă chestiune, părerile consilierilor sunt contestate de multe ori chiar din interiorul partidelor care i-au angajat. Sunt doar câteva firme autohtone care oferă exclusiv consultanţă politică şi multe altele care se reprofilează intrând şi în acest domeniu în preajma campaniei.

Potrivit unor surse din piaţă, tariful practicat pentru campania unui candidat la parlamentare trece de 25.000 de euro, o sumă mare pentru orice român de rând, un câştig mic pentru o companie care activează pe o piaţă în care clienţii îşi dezleagă baierele pungii doar în preajma alegerilor. Cum campania parlamentară va fi una eminamente politică, reprezentanţii Alianţei de Dreapta au convenit, de principiu, să strângă câte 80.000 de lei de candidat (adică 20.000 de euro), în special pentru Colegiile considerate eligibile. Cu foarte mici excepţii, candidaţii Alianţei România Dreaptă (ARD) pregătesc alegerile parlamentare pe cont propriu. Doar preşedintele organizaţiei, Christian Gigi Chiru care va candida cel mai probabil pentru Senat, pe Colegiul 4, va folosi la parlamentare aceeaşi firmă de consultanţă politică pe care a folosit-o şi în vară la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Constanţa.

Potrivit unor surse din interiorul ARD, fiecare candidat la parlamentare va contribui cu suma de 20.000 de euro, bani destinaţi organizării evenimentelor electorale, elaborării mesajelor sociale ce vor fi utilizate în campanie, profilului candidatului şi imprimării unei atitudini pe care candidatul ar trebui să le aibă în raport cu alegători. De asemenea tot în contul acestei sume, candidaţii vor primi sfaturi legate de abordarea mediatică, jurnalistică, a campaniei. Potrivit surselor, la pregătirea campaniei mai participă şi alţi foşti ziarişti. http://www.realitatea.net/colecta-alianta-romania-dreapta-pentru-campanie--20-000-de-euro-de-candidat-la-parlamentare_1024838.html

No votes yet

Comenteaza pe Facebook

Comentarii recente